Operativ hjelp med nettbutikk / nettside

I Katalyse har vi bred erfaring med å drive nettbutikk, gjøre redaksjonelle valg og produsere innhold. Grunntanken bak vårt firma er at vi jobber hands-on med din løsning og får ting gjort!

Det er godt innhold og gode redaksjonelle valg som virkelig gjør din nettside brukervennlig. Alt annet er logistikk og innpakning.

Det tar tid å lage nytt innhold av kvalitet, samt optimalisere alt gammelt innhold for økt organisk trafikk og konvertering.

Gode landingssider må løse brukerbehov, men dine behov skal også løses og veien dit må være smidig.

Svært mange ligger langt bakpå når det kommer til arbeid med SEO, nytt innhold, nyhetsbrev, internlenking, sterke lenker inn til nettsiden, kategorisering, tagging, bildeoptimalisering, UU, samt redaksjonell jobbing så viktige landingssider fremstår levende.

Det bør legges en plan som strukturerer innholdsarbeidet i henhold til brukerbehov og posisjonering, samt muligheter i SEO landskapet.

Katalyse har lang erfaring med alt dette og kan trå til for din nettside slik at dere får fremdrift. Vi ser hvor det brenner mest basert på UX- og SEO analyser. Så jobber vi målrettet fra toppen av en prioritert liste.

Det er stor forskjell på nettbutikker. For organisasjoner kan det være en bigeskjeft med uant potensial, for andre er det kjernevirksomheten. Innholdet av operativ hjelp er nok ganske forskjellig for disse situasjonene, men i begge scenarioer kan Katalyse komme og sørge for fremdrift.

Eksempler på oppgaver vi utfører:

  • SEO optimalisering av viktige landingssider som kategorisider, merkesider, guider etc.
  • Skrive nytt innhold (inkl nyhetsbrev og kampanjer), som er salgsutløsende eller driver organisk trafikk.
  • Forbedre produktsider med selgende beskrivelser, nye bilder, ekstra dokumentasjon etc.
  • Oppdatere produktdata, tagger og kategorier for bedre navigasjon, filtrering og dynamiske visningsmuligheter basert på attributter.
  • Forbedre sidesøket ved justering av vekting, fuzzy match, samt indeksering av synonymer.
  • Redigere forsiden og andre viktige sider med mye trafikk
  • Analysere fraktregnskapet og optimalisere fraktpriser vs konvertering for best resultat.
  • Analysere varelageret for risiko og muligheter
  • Arbeid med god internlenking, men også arbeid mot eksterne sider for gode lenker inn til nettbutikken.
  • Evaluere produktfeeden som går til Google og Facebook merchant center, samt samspille med marketing. Byr man for høyt klikk som gir dårlig avkastning?

Vi er ekstremt resultatdrevet og angriper møkkaoppgaver med høy energi